FANDOM

Padme Neberrie (znana także jako Padme Amidala) to córka Ruwee'ego i Jobal Naberriech, młodsza siostra
ImagesCA2CQV3K.jpg

Padme

Soli Naberrie. W latach od 32 BBY do 24 BBY pełniła funkcję królowej Naboo, od 24 BBY aż do swej śmierci reprezentowała swoją rodzinną planetę w Senacie Galaktycznym. Związała się z rycerzem Jedi

Anakinem Skywalkerem z którym wzięła ślub na Naboo i z którym miała dwójkę dzieci - Luke'a i Leię.

Wczesne życieEdytuj

Padmé była najmłodszą córką Ruwee'ego i Jobal Naberrie. Dorastała w górskiej osadzie, gdzie rodzice wpoili jej takie cechy jak uczciwość i honor, co miało duże znaczenie w jej późniejszym życiu. Jej babcia Winama wraz z rodziną przenieśli się w końcu do Theed, gdzie Padmé uczęszczała do najlepszych szkół, pilnie się ucząc. Tak jak wcześniej jej ojciec, była wolontariuszką Ruchu Pomocy Uchodźcom. Wtedy też poleciała na Shadda-Bi-Boran, gdzie próbowała pomóc przystosować się uchodźcom, jednak większość z nich zginęła, nie mogąc zaadoptować się do nowych warunków życia na innej planecie. Następnie przystąpiła (w wieku 8 lat) do Młodych Legislatorów, gdzie spotkała młodzieńca o imieniu Palo. Ich drogi w końcu rozeszły się, gdyż Palo został artystą, a Padmé kontynuowała karierę polityczną. Jako trzynastolatka uzyskała tytuł księżniczki. Niewiele później przeżyła swój pierwszy poważniejszy związek z synem konsula – Ianem Lago.

Mając czternaście lat, została królową Naboo, zastępując na tym stanowisku króla Verunę, który rządził przez ostatnie trzynaście lat. Mimo to nie była najmłodszą królową w historii Naboo. Imię Amidala Padmé przybrała właśnie podczas wyboru na królową.

Amidala miała w swojej świcie służki: Sabé, Eirtaé, Rabé, Yané i Saché, których głównym zadaniem – wraz z kapitanem Panaką – było chronienie jej. Ze względów bezpieczeństwa, Amidala czasami przebierała się za jedną ze swych dwórek i używała wtedy imienia Padmé Naberrie. Jako że jej dwórki były do niej dość podobne, Padmé mogła dyskretnie dołączać i odłączać się od grupy, podczas gdy Sabé grała rolę królowej i - kierując się jej dyskretnymi znakami - podejmowała ważne decyzje. Podwójna osobowość władcy Naboo to stara pałacowa tajemnica, którą po koronacji Amidali zdradził jej kapitan Panaka. Padmé i Sabé spędzały dużo czasu na ćwiczeniu metod tajnego porozumiewania się, co ułatwiało potem Amidali kierowanie działaniami Sabé, gdy ta udawała królową.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki