FANDOM

Luke Skywalker - syn Anakina Skywalkera i Padmé Amidali oraz starszy o kilka minut bliźniak Leii Organy Solo. Urodził się w 19 BBY na Polis Massa, lecz w obawie przed Imperatorem Palpatinem został ukryty na Tatooine, gdzie się wychował. Jego matka zmarła kilka minut po jego narodzinach.

LittleLuke.jpg

Luke jako niemowlak

Pierwsze dziewiętnaście lat spędził na Tatooine, wychowywany przez wujostwo. W roku 0 BBY jego wuj kupił dwa droidy - R2-D2 oraz C-3PO. Przypadek sprawił, że jeden z robotów zawierał nagranie z wołaniem o pomoc do Obi-Wana Kenobiego, od siostry Luke'a - aczkolwiek o tym, że w ogóle ma rodzeństwo, Skywalker nie miał pojęcia. Roboty były poszukiwane przez Imperium, które podczas ich poszukiwań zabiły wujostwo Luke'a. Tymczasem Luke spotkał Obi-Wana, który wyjawił mu, że jego ojciec był Jedi i dał mu jego miecz świetlny, a następnie rozpoczął szkolenie młodego Skywalkera. Luke wraz z nim, Hanem Solo i Chewbaccą zdołali ocalić Leię, ale Kenobi zginął w pojedynku z Darth Vaderem. Wkrótce Luke dołączył do

Pas-wars-hamill-star-mark-kimono.jpg

Luke

Rebelii i zdołał zniszczyć Pierwszą Gwiazdę Śmierci. Trzy lata później Luke brał udział w bitwie o Hoth, a następnie odbył szkolenie u Yody, na Dagobah. Niedługo później stoczył pojedynek z Vaderem i dowiedział się, że jest on jego ojcem. Rok później udało mu się zawrócić ojca na jasną stronę Mocy, a sam Vader zabił Palpatine'a.

W roku 9 ABY brał udział w walce przeciw Imperium, które odradzało się pod władzą Wielkiego Admirała Thrawna, który zginął min. dzięki zasłudze siostry Luke'a. Rok później Luke przeszedł na Ciemną Stronę Mocy kuszony przez odrodzonego Palpatine'a, ale udało mu się zawrócić z tej ścieżki i z pomocą przyjaciół ostatecznie go pokonać. W roku 11 ABY założył Nowy Zakon Jedi i rozpoczął nauczanie istot wrażliwych na Moc. W roku 19 ABY poślubił Marę Jade.

W latach 25 ABY-30 ABY on i jego rycerze Jedi walczyli w najstraszliwszej wojnie w historii całej Galaktyki - przeciwko istotom rasy Yuuzhan Vong. Podczas tej wojny, urodził mu się syn, Ben. Wojna spustoszyła Galaktykę, ale ostatecznie Yuuzhanie zostali pokonani. W dniu zakończenia wojny Luke zwołał konklawe, które odbyło się na Zonamie Sekot. W roku 36 ABY Luke ogłosił się Wielkim Mistrzem. W roku 40 ABY syn jego siostry, Jacen Solo, przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i zabił jego żonę i przejął kontrolę nad Sojuszem Galaktycznym. Wkrótce został on jednak zabity przez własną siostrę, Jainę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki