FANDOM

Han Solo - koreliański mężczyzna, który zdobył sławę jako

Han Solo.jpg

Han

bohater Sojuszu Rebeliantów i Nowej Republiki. Właściciel Sokoła Millennium. Mąż Leii Organy, ojciec Jainy, Jacena i Anakina, wierny przyjaciel Chewbaccy i Luke'a Skywalkera. Indywidualista o ironicznym poczuciu humoru a także osoba, za którą wyznaczono najwięcej nagród w historii galaktyki.

Urodził się na Korelii w roku 29 BBY. Został osierocony w bardzo młodym wieku i zabrany przez Garrisa Shrike'a, by służył w jego pirackiej załodze. Był przez niego źle traktowany, więc osiągając wiek młodzieńczy, uciekł i rozpoczął karierę przemytniczą. Jego pierwszą miłością była Bria Tharen, lecz kobieta zostawiła go ze względu na swoje obowiązki wobec Sojuszu Rebeliantów. Wtedy też Solo postanowił zaciągnąć się do imperialnej akademii na Caridzie. Nie cieszył się karierą wojskową zbyt długo - został wyrzucony z Armii, gdy powstrzymał innego oficera od skrzywdzenia niewolnika rasy Wookiee, Chewbaccy. Tym samym zyskał u Wookieego dług życia i oboje stali się po pewnym czasie nierozłącznymi wspólnikami podczas kolejnych przemytniczych eskapad. Pewnego razu Solo zagrał w turnieju sabacca przeciwko Lando Calrissianowi i wygrał, zdobywając tym samym koreliański frachtowiec, Sokoła Millennium, z którym przez następne lata związał się definitywnie.

W roku 0 BBY Solo napotkał na swej drodze Obi-Wana Kenobiego oraz Luke'a Skywalkera, których początkowo miał tylko przewieźć na Alderaan, ale w rezultacie pomógł im odbić księżniczkę Leię z więzienia na Gwieździe Śmierci, a później zniszczyć samą stację bojową w bitwie o Yavin. Po tym wydarzeniu Han stał się nieformalnym członkiem Sojuszu Rebeliantów i pomagał w wielu misjach przeciwko Imperium. Wtedy też zakochał się w Leii.

Jakiś czas po przegranej bitwie o Hoth Solo został schwytany przez siły Imperium i Bobę Fetta, a następnie zamrożony w karbonicie i dostarczony do Hutta Jabby, który kilka lat wcześniej wyznaczył za niego sowitą nagrodę. Rok później został odbity przez swoich przyjaciół na Tatooine, dzięki czemu mógł wziąć udział w bitwie o Endor, podczas której pomógł zniszczyć drugą Gwiazdę Śmierci i tym samym rozpocząć powolny upadek całego Imperium Palpatine'a.

Przez następne lata wiernie służył Nowej Republice w najprzeróżniejszych misjach i akcjach. W roku 8 ABY poślubił Leię, z którą miał trójkę dzieci - bliźnięta Jacena i Jainę oraz młodszego o rok Anakina. Walczył u boku swoich przyjaciół z siłami Zsinja, wielkiego admirała Thrawna, odrodzonego Imperatora Palpatine'a, Daali oraz Yevethów.

W 25 ABY pozagalaktyczni najeźdźcy - Yuuzhan Vongowie - rozpoczęli inwazję na galaktykę. Podczas czteroletniego, krwawego konfliktu, Solo stracił dwie osoby z najbliższego jego sercu grona - wieloletniego przyjaciela Chewbaccę oraz najmłodszego syna, Anakina. Oba wydarzenia boleśnie przeżył i mimo wyjątkowo trudnego dla niego okresu, pomógł resztkom Nowej Republiki, zreformowanym w Sojusz Galaktyczny, pokonać przeciwnika w ostatecznej bitwie.

Sześć lat później Han i przyjaciele stawili czoła Mrocznemu Gniazdu i wojnie rojów.

Nieco później, bo w 40 ABY, najstarszy syn Hana, Jacen, przeszedł na ciemną stronę Mocy i obwołał się lordem Sithów, Darthem Caedusem. Podczas konfliktu, w trakcie którego ich syn przejął kontrolę nad Sojuszem Galaktycznym, Solo wraz z małżonką stanęli po drugiej stronie barykady.

OsobowośćEdytuj

Osobowość Hana najlepiej oddawało jego nazwisko. Był silnym indywidualistą, człowiekiem twardym i często starającym się ukryć swe prawdziwe uczucia. Nierzadko sprawdzał się w roli przywódcy. Był mężczyzną z ironicznym poczuciem humoru, czasami lekkomyślnymi skłonnościami i technologicznym zapałem. W głębi duszy był trochę idealistą, którego przeżycia jednak rozwiały wątpliwości. Dlatego najpierw stał się człowiekiem, którego obchodziła tylko dobra zabawa i pieniądze. Dopiero gdy przyłączył się do Rebelii i spotkał księżniczkę Leię i Luke'a Skywalkera, odkrył w sobie na powrót skłonność do idealizmu i poświęcenia.

Han był impulsywny, potrafił bardzo szybko sięgnąć po broń i użyć jej w charakterze karty przetargowej niemal w każdej sytuacji, z drugiej jednak strony był serdeczny dla swych przyjaciół, miał dobre, choć często ironiczne i kąśliwe poczucie humoru.

BrońEdytuj

DL-44.jpg

DL-44

Han używał do walki głównie ciężkiego blastera, model DL-44 wyprodukowany przez BlasTech Industries o zasięgu 50-75 metrów. Związał się z tą wersją na tyle, że używał jej nawet wtedy, gdy powszechnie uważaną ją za przestarzałą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki