FANDOM

55181029 4bba360d5b.jpg

Anakin Skywalker

Anakin Skywalker
- był legendarnym rycerzem Jedi, Wybrańcem Mocy, żyjącym pod koniec istnienia Republiki Galaktycznej. Związał się w sekrecie z Padmé Amidalą i miał z nią dwójkę dzieci: bliźnięta Luke'a i Leię. Gdy przeszedł na ciemną stronę Mocy, przyjął imię Darth Vader oraz tytuł Mrocznego Lorda Sithów. Pod koniec życia zawrócił jednak ku światłu.

HistoriaEdytuj

Był synem Shmi Skywalker, ojca nigdy nie miał, gdyż został poczęty przez Moc. Urodził się gdzieś na terytorium Zewnętrznych Rubieży galaktyki. W wieku trzech lat przybył wraz z matką na pustynną planetę Tatooine, gdzie kolejne kilka lat oboje spędzili jako niewolnicy handlarza imieniem Watto. W 32 BBY, gdy Anakin miał dziewięć lat, na jego rodzinną planetę trafił Qui-Gon Jinn. Młody Anakin pomógł mistrzowi Jedi, wygrywając wyścig Boonta. Podczas pobytu u Skywalkerów Qui-Gon odkrył niezwykły potencjał Mocy chłopca i nadzwyczajną liczbę jego midichlorianów. Wierząc, że natrafił na Wybrańca z przepowiedni Jedi, postanowił zabrać go na Coruscant przed oblicze Rady Jedi i poddać treningowi na rycerza. Anakin został więc przez niego uwolniony, ale musiał zostawić na Tatooine swoją matkę, z którą rozstanie mocno przeżył.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki